NOVICE

Blockchain v komuniciranju: Phil Gomes vs. Katie Paine

Phil Gomes je višji podpredsednik za področje US B2B Digital pri agenciji Edelman, ki že več let preučuje tehnologije blockchain. Katie Paine je vrhunska strokovna avtoriteta na področju merjenja učinkovitosti komuniciranja, ki se je odzvala na Philov zapis o tem, kako bo blockchain preoblikoval vsakdanje delovanje trženjskih in komunikacijskih strokovnjakov. Vsaj o eni stvari, povezani z uporabo blockchain tehnologije v komuniciranju, se ne strinjata. 

Ključno sporočilo Phila Gomesa: trženjske prednosti blockchain tehnologije so neizkoriščen virza podjetja. Tista, ki bodo želela izkoristiti prednosti in oblikovati močna partnerstva, ga bodo začela raziskovati že zelo zgodaj. 

Poglejmo nekaj primerov, kje blockchain lahko prispeva k večji trženjski učinkovitosti in dobičkonosnosti podjetij:

  • Preprečevanje ponarejanja in zaščita znamk: z uporabo blockhaina izdelek dobi unikatno elektronsko značko, ki omogoča sledljivost ne samo do maloprodaje, ampak tudi kasneje, ob morebitnem menjanju lastništva. Recimo da si boste enkrat v prihodnosti kupili rabljeno Louis Vuitton torbico… S pomočjo te tehnologije boste lahko ugotovili, da je nekoč pripadala, denimo, Priscilli, ženi Marka Zuckerberga :-)
  • Upravljanje nabavnih verig:kupci danes želijo veliko več informacij o izdelkih in blockhan omogoča zbiranje teh informacij na transparenten in dostopen način. Denimo, da kupujete določeno vrsto pasje hrane. Tehnologija bi vam lahko omogočila, da razberete, ali je tista tuna v briketih prišla iz odgovorne nabavne verige, kjer ne uporabljajo suženjskega dela.
  • Medijski zakup:kompleksna industrija, kjer se med zakupnikom, medijem in uporabnikom nekega oglasa kar tare različnih distributerjev, integratorjev in agencij. Predstavljajte si zdaj, da bi imeli kot klasični oglaševalec enake možnosti sledenja učinkom vašega oglaševanja, kot ga imajo digitalni oglaševalci, denimo na Faceboku. Blockchain lahko pri tem odigra odločilno vlogo.
  • Programi zvestobe: nedavno so izmerili, da je povprečna stopnja unovčevanja bonusov, ki jih ponujajo programi zvestobe, “celih” 13,47 odstotkov. Neunovčeni bonusi prinašajo podjetjem kar nekaj odgovornosti (če nič drugega, se kot obveznost pojavijo v njihovih bilancah), pa tudi priložnosti, saj s pomočjo blockchain tehnologij omogočajo pridobivanje množice koristnih podatkov, ki pomagajo do boljšega razumevanja kupcev.

Katie Paine pravi: vse to je res, a se na področju merjenja komunikacijskih učinkov še dolgo ne bo zgodilo: komunikacijska industrija je namreč zelo odporna na disrupcije.