NOVICE

Umetna inteligenca – kdo kroji debato?

Ali umetna inteligenca postaja buzzword? Poglejmo gibanje trenda objav v slovenskih medijih v obdobju 2015-2018. Trend naraščanja relevantnosti je očiten. Trend smo primerjali s čustveno inteligenco, ki pa se je v istem obdobju v medijih pojavila v bistveno manjšem številu, prav tako ni bilo opaziti naraščanja. Na izboru medijev z visokim dosegom in resno uredniško politiko (tiskani dnevniki, TV in radijske postaje z  informativnim programom, trije največji portali) in v krajšem časovnem obdobju (1.4.2018 – 1.4.2019) smo opravili še nekoliko bolj poglobljeno analizo. 

V obdobju med 1.4.2018 in 1.4.2019 smo na tem izboru medijev zasledili skoraj 350 objav s ključno besedo »umetna inteligenca«, a le dobrih 80 jih je bilo takšnih, kjer je bila tema umetne inteligence osrednja tema objave. Še manj (30) je bilo objav, ki so temeljile na izjavah oseb, ki so komentirale z umetno inteligenco povezani dogodek ali trend. Pogledali smo razmerja, najprej med slovenskimi in tujimi komentatorji: približno tretjina jih je bila iz Slovenije, ostali iz tujine, med komentatorji se bistveno več pojavljajo podjetja (multinacionalke), ki imajo rešitve na področju umetne inteligence, kot pa univerze in inštituti. Multinacionalke so v komentiranju umetne inteligence uspešne še zlasti takrat, kadar v Slovenijo pripeljejo kakšnega svojega strokovnjaka, ki na to temo izpelje predavanje ali pa strokovni dogodek. Še hiter pogled na objave, kjer umetna inteligenca ni bila primarna tema: velika večina jih je povezana s komercialnimi izdelki, ki vsebujejo rešitve ali pa aplikacije, ki uporabljajo umetno inteligenco.